Demiryolu Hattında Tarihi Anlar
Çin’den yola çıkan iki yük treni, Türkiye’nin önemli altyapı projelerinden Marmaray‘ı kullanarak Avrupa kıtasına geçti. Trenlerin son duraklarının Macaristan ve Polonya olduğu belirtildi. Bu geçişin, Demir İpek Yolu olarak da bilinen Orta Koridor güzergahının etkinliğini artırması bekleniyor.
İki yük treni, Çin’den (Chengdu ve Chongqing şehirlerinden) yola çıkıp Bakü–Tiflis–Kars Demiryolu üzerinden Türkiye’ye geldi.
- Chengdu treni 9 Temmuz’da yola çıkıp 30 Temmuz’da Kars’a ulaştı.
- Chongqing treni ise 31 Temmuz’da Kars’a vardı.
- Trenler Halkalı’dan Avrupa’ya hareket ederek Polonya ve Macaristan’a toplam 98 konteyner yük taşıyacak.
- Marmaray’dan geçiş yapmaları, Asya–Avrupa arasında kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladı.
- Varışta 10.000 km’den fazla yol katetmiş olacaklar.
- Çin ile Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri arasındaki ticaret 2025’in ilk yarısında %6,8 artarak 73 milyar dolar oldu.
- Orta Koridor, diğer rotalara göre daha kısa mesafesi ve Türkiye üzerinden geçmesi nedeniyle öne çıkıyor
Marmaray’ın Yük Taşımacılığındaki Rolü
Çin’den gelen yük trenlerinin Marmaray üzerinden Avrupa’ya ulaşması, bu hattın sadece yolcu taşımacılığı için değil, uluslararası yük taşımacılığı için de ne kadar önemli bir köprü olduğunu gösteriyor. Türkiye, Asya ile Avrupa arasındaki Orta Koridor‘un kilit bir noktası olarak konumunu pekiştiriyor. Bu güzergah, küresel ticarette daha hızlı ve ekonomik bir alternatif olarak öne çıkıyor. Bu tür geçişler, bölgenin ekonomik ve ticari potansiyelini artırırken, uluslararası ticaretin çeşitlenmesine de katkı sağlıyor.
Leave a Reply