Otomotiv dünyası elektrikli araçlara doğru hızla yol alırken, Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda, sektördeki genel eğilimin dışına çıkarak dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Toyoda, elektrikli araçlara tamamen geçişin hem istihdam açısından riskler barındırdığını hem de çevreye etkilerinin sanıldığı kadar “yeşil” olmayabileceğini savundu.
Akio Toyoda’ya göre, özellikle elektrik üretiminin büyük ölçüde fosil yakıtlara dayandığı ülkelerde, bir elektrikli otomobilin karbon ayak izi tam üç hibrit otomobile denk gelebiliyor. Bu çarpıcı kıyaslamayı desteklemek için, bugüne kadar sattıkları 27 milyon hibrit aracın, çevreye olan etkisinin sadece 9 milyon elektrikli aracın etkisine eşdeğer olduğunu belirtti. Toyoda, geleceğin tek bir teknolojiye bağlı olmadığını; hibritler, hidrojen ve sentetik yakıtlar gibi çok yönlü bir yaklaşımın daha akılcı olduğunu vurguladı.
Toyota’nın Çok Yönlü Stratejisi
Bu vizyon doğrultusunda Toyota, bir yandan bZ ve Lexus serileriyle elektrikli otomobil pazarına giriş yaparken, diğer yandan hibrit motorlar geliştirmeye devam ediyor. Ayrıca, BMW ile birlikte hidrojenle çalışan araçlar üzerine ortak çalışmalar yürütüyor. Toyoda, elektrikli araçların pazarın en fazla %30’una hakim olacağını öngörüyor.
Şirket, sadece çevreye duyarlı yaklaşımlarla değil, aynı zamanda otomobil tutkunlarının kalbini çalacak adımlarla da öne çıkıyor. Supra ve Celica gibi efsanevi modelleri yeniden canlandırma çalışmaları da bu stratejinin bir parçası.
Leave a Reply